Frank de Krou CCO bij HippoLine:

‘De zaak op gang krijgen, daar help ik je graag bij’

Frank de Krou

Frank de Krou, noteer die naam. Frank is sinds 1 maart verantwoordelijk voor verkoop en marketing bij HippoLine. Al onze relaties, klanten en samenwerkingspartners staan in het notitieblok van onze CCO en hij wil ze in de nabije toekomst allemaal ontmoeten. Een eerste kennismaking.

Je hebt een indrukwekkend CV en sluit een prachtige tijd af bij Unit4. Wat gaan je oud-collega’s missen?

‘Mijn enthousiasme. Ik heb veel tijd en energie gestoken in een nieuwe afdeling. Dan bouw je samen aan het DNA. We hebben van een groep mensen één geheel gemaakt. Het team Wholesale bij Unit4 heeft een stevige, solide basis.’

Je bent nieuwsgierig naar techniek en innovatie, aldus je LinkedIn-profiel. Vandaar de overstap naar HippoLine?

‘Data heeft de toekomst. De juiste verwerking van data wordt steeds belangrijker. Ik zie nog veel bedrijven en instellingen worstelen met hun excelletjes. HippoLine is in tien jaar flink gegroeid. Niet omdat er mensen werken die uren schrijven, maar omdat HippoLine veel kennis en kunde in huis heeft. Ik werk met BI-specialisten die gretig zijn om met BI nieuwe dingen te doen, dat spreekt mij enorm aan.’

Hoe ingeburgerd ben jij in de wereld van data en BI?

‘Technisch en inhoudelijk leun ik op mijn collega’s. Maar ik heb meer dan voldoende kennis om te bedenken wat data voor je bedrijf of organisatie kan betekenen. In mijn netwerk zie ik kansen om vooral daarover in gesprek te gaan.’

Hoe ziet je agenda er op dit moment uit?

‘Het gaat mij goed af als ik weet waar ik het over heb. Daarom moet eerst de basis op orde zijn. Ik ga met collega’s om de tafel om te horen en te zien wat zij doen en waar zij goed in zijn. Tegelijkertijd word ik getraind in Qlik en bezoek BI-bijeenkomsten. Bij klanten zal ik mijn gezicht laten zien en van hen hoop ik te horen wat wij wellicht nog meer, beter of anders kunnen doen. En met presentaties, demo’s en posts op social media wil ik het netwerk van HippoLine vergroten.’

Wat vind jij in je werk belangrijk?

‘Saamhorigheid, onderlinge sfeer en waardering. Je doet het met z’n allen. Bij HippoLine heb ik de vrijheid dingen op te pakken, dat vind ik prettig. En als je iets bereikt dan is het fijn dat dat wordt uitgesproken.’

24/7 bezig zijn met je werk is ongezond. Hoe neem jij afstand?

 ‘ Ik heb de neiging mijn werk te zien als een project. Als je ergens energie van krijgt dan let je niet op de klok. Soms maak je lange dagen en op andere momenten pak je je rust. Ik mag graag zeilen en ik golf. Die sporten zijn intensief. Je ontmoet mensen in een andere setting en dat levert vaak bijzondere gesprekken op.’

Waar mogen klanten jou voor bellen?

Lachend: ‘Uiteraard voor mooie opdrachten, softwarelicenties, een rondje 9 holes of een zeiltocht. Zonder gekheid: bel mij vooral als je wilt sparren over commerciële en beleidsmatige vraagstukken. Op dat vlak neem ik ervaring en inzicht mee. Ik help je graag om de zaak weer op gang te krijgen. Juist vanuit data kunnen vraagstukken onderbouwd worden. Goed geïnformeerd ben je in staat om de juiste beslissingen te nemen.’


#Techniek #BI #Innovatie #Beleidsvraagstukken #Zeilen #Golf #Communicatie #Teamplayer #HippoLine #Commercialmanagement #Businessmanagement #Techindustry #Data

Tegen het einde van van het gesprek merkt Frank op: ‘Een kennismakingsblog is natuurlijk leuk, maar lezers moeten in het stuk vóóral worden getriggerd om contact met mij op te nemen. Ik sta je graag te woord.’