De Hypotheekshop
De kredietcrisis was nog maar net begonnen en De Hypotheekshop durfde het aan om met HippoLine een performance-monitor te ontwikkelen. Een QlikView-applicatie op iPad.
Krimpende markt
De organisatie werd, net als de rest van de branche, geconfronteerd met een krimpende markt, nieuwe wetgeving en het verdienmodel lag op de schop (van provisie naar facturatie). De Hypotheekshop bleek op lokaal niveau vooral behoefte te hebben aan meer, actuele klant- en marktinformatie.
Analysetool voor 200 vestigingen
Wij hebben voor alle vestigingen van De Hypotheekshop een up-to-date analysetool ontwikkeld. Daar maken ruim 200 vestigingsmanagers op iPad gebruik van. Met die informatie kan de organisatie sneller schakelen, zowel landelijk als lokaal. Een onverwacht prettige bijeenkomstigheid: deze BI-tool is kort na de introductie, in 2012, genomineerd voor de prestigieuze Dutch Business Intelligence Award. Ook daar zijn De Hypotheekshop en HippoLine trots op.